Thursday, August 5, 2010

perjalanan hidupku~~

Aku..

Inilah aku..

Sedar-sedar aku di sebuah kedai..

Tanpa seurat benang meliputi badanku..

Kawan-kawan yang lain juga begitu..

Kami ditempatkan di petak tertinggi di situ..

Orang lalu lalang dan ada yang berhenti..

Melihatku..

Memegangku..

Mencubaku..

Begitu juga rakan-rakan yang lain..

Kehidupan aku sama sahaja setiap hari..

Aku tidak tahu apakah gunanya aku di situ..

Persoalan yang tiada jawapan..

Tetapi..

Akhirnya..

Aku diambil oleh seorang pemuda..

Aku sangat bersyukur..

Kerana akhirnya..

Aku bebas..

Aku boleh berbakti kepada pemuda itu..

Kemana sahaja aku bersama si dia..

Di pejabat mahu pun di rumah..

Sejak itu bermula la kerjaya ku..

Sebagai sebatang PEN yang berdedikasi..

Sekian~~

3 comments:

NAJMU said...

teringat dulu time buat karangan masa sekolah rendah.. =)

Leeya said...

kn2..ms sek ren dlu xde pon idea yg gempak2..st8 to the point je..hehe

NAJMU said...

btol2. dlu bukan main susah nak cari ayat