Monday, March 7, 2011

maafkan aku~~

hari-hariku disini diselangi dengan..
jalan-jalan cari makanan, jumpa makanan, makan dan tidur..
jalan-jalan cari makanan, tak jumpa makanan, tak makan dan tidur..
kadang-kadang..
jalan-jalan cari makanan, tak jumpa makanan, jumpa orang, lari, penat kemudian tidur...

begitu la rutin harianku...

tapi pada suatu hari..
aku tertanya tanya...

''kenapa la ramai sangat orang masuk tempat tu?''
''ada makanan ke?''
''mesti makanan sedap-sedap, kalau tak mesti tak ramai orang''

jadi..
nak dijadikan cerita dalam entry ni..
aku pun melangkah dengan yakin ke dalam tempat itu..

memang ramai sangat manusia..
sehingga kan ada yang tak dapat tempat duduk terpaksa berdiri..

aku melangkah lagi dengan yakinnya..

tiba-tiba..

semua orang menjerit melihatkan aku..
yang duduk berdiri dari kerusi..yang berdiri lari ke pintu..yang bekerja terpinga-pinga..

aku terkejut..

adakah kedatangan aku ini tidak diundang?

aku cuba melarikan diri..

tapi aku tiba di jalan mati..

aku tidak tahu bagaimana mahu keluar dari situ..

pusing-pusing..

aku masih di tempat yang sama...

orang ramai masih menjerit..

aku terdengar suara..

''jangan takut dia tak gigit orang!!''

ye betul tu..aku seperti ingin menjerit sekali..

aku hanya ingin mencari makanan..

maafkan aku sekiranya hadirnya aku salah pada waktu dan tempatnya..

akhirnya aku berjaya ditunjukkan jalan keluar (bahasa kasar ialah dihalau)..

aku berjanji tidak akan ke situ lagi..

maafkan aku..

yang benar,
biawak..


inilah surat layang yang saya terima daripada seekor biawak (konon2 je)..biawak ni la yang melawat OPD (outpatient department) beberapa hari yang lalu..masa tu saya tgh dok dispense ubat kat kaunter..mmg terkejut la bler tibe2 org2 yang tgh tggu turn amik ubat jerit..ingt ape la yg jadi..rupe2nyer biawak..tipula kn kalo sy x nebes..bnde 1st sy check ialah bahagian bwh kaunter..selamat cover full..so xde laluan utk biawak tu..so lepak je la..tp sumer org pon dh bgun2 dr tmpt masing2..sy pon rs sy ptut bgun kot..bg memeriahkn suasana..(mcm hari raya lak)..hehe..ntah pape je..tp mmg sweet memory..semua org pon tbe2 mcm terlupe ape yg dorg ptut buat..patient yg tgh tggu lme pon msti dh lupe yg dorg dh tggu lame..thx cik biawak..sy harap awk dapat carik makan kt tmpt lain..maafkn jgk kami2 sbb menakutkn awk dgn jeritan kami..sy harap awk x diapa-apakn oleh org2 ramai yg lain..awk pon makhluk Allah..sy kesian tgk awk sbnrnyer..awk nk carik makan je..xpon tmpt tggl sbb tmpt tggl awk msti dh kne musnah..huuu~~
take care ye cik biawak...

No comments: